Wednesday, October 16, 2024

EKA HEIGHTS – Pembangunan Baru Di dalam Komuniti Yang Kian Berkembang di Bandar Sri Sendayan

Hi Korang,

Selain daripada perumahan Tiara Sendayan dan Irama Sendayan, kini terdapat pembangunan baru lagi di Bandar Baru Sendayan iaitu Eka Heights, di mana ianya di reka dengan teliti pada setiap komuniti oleh Matrix Concepts.


Pembangunan ini bukan sekadar tempat tinggal malah ia adalah permulaan kehidupan untuk bab seterusnya dengan menggabungkan ketenangan, kehidupan moden dan banyak kemudahan yang menjadikannya tempat yang sesuai untuk di gelarkan rumah Impian ataupun ‘home sweet home’.

Eka Heights menawarkan lebih daripada sekadar rumah; ia menyediakan gaya hidup yang memenuhi keperluan yang pelbagai. Sama ada anda keluarga yang semakin meningkat, profesional muda atau seseorang yang mencari tempat percutian yang aman, anda akan menemui tempat anda di sini.


Perumahan Eka Heights ini merangkumi lebih 371 ekar hartanah utama di Seremban Barat dan merupakan pembangunan utama dalam Malaysia Vision Valley 2.0 (MVV), sebuah projek yang di bangunkan di dalam kawasan Kawasan Greater Kuala Lumpur. Lebuh raya utama seperti Lebuhraya Utara-Selatan dan KLIA Linkage memudahkan anda mencapai Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan destinasi penting lain. Direka untuk mereka yang menghargai komuniti, Eka Heights menawarkan lokasi pembangunan di mana keluarga boleh berkembang, berkembang maju dan mencipta kenangan sepanjang hayat.

Di antara ciri-ciri utama bagi perumahan Eka Heights adalah :

• 371.79 ekar tanah yang dibangunkan dengan teliti

• 3,620 unit kediaman menawarkan pelbagai susun atur, memastikan ada sesuatu untuk setiap gaya hidup dan saiz keluarga.

• 25 unit komersial membawa kemudahan terus ke depan pintu anda dengan perkhidmatan penting dan runcit.

• Taman Mageka seluas 15.5 ekar, pusat komuniti yang menawarkan ruang hijau yang subur untuk bersantai, beriadah dan bersosial.

• Keselamatan adalah keutamaan di Eka Heights. Pagar keliling dan Pondok RukunTetangga yang diletakkan secara strategik bagi memastikan penduduk menikmati ketenangan fikiran, mewujudkan persekitaran yang selamat untuk korang seisi keluarga

Di sebabkan oleh faktor-faktor persekitaran yang di bangunkan oleh Matrix Concepts, Eka Heights telah membuktikan daya tarikannya dengan kejayaan pelancaran Presint 3 dan Presint 10, yang menampilkan rumah bersambung satu dan dua tingkat. Permintaan yang kukuh menyebabkan penjualan cepat habis, mempamerkan keinginan perbandaran untuk pembeli rumah yang mencari keselesaan, kemudahan dan pertumbuhan.

Eka Heights menawarkan jenis perumahan iaitu Ferra dan Meora.




Untuk jenis Ferra yang di gelar sebagai Lambang Kehidupan Kontemporari ianya menawarkan rumah teres 2 tingkat yang boleh di ubahsuai, bersaiz 20’ x 70’ yang mana ruang tamunya yang luas dengan kawasan binaan antara 2,142 kaki persegi dan setiap rumah mempunyai 4 bilik tidur dan 3 bilik mandi, menjadikannya ruang yang sesuai untuk keluarga dari semua saiz.


Mempunyai susun atur terbuka dan di datangkan dengan Sistem Rumah Pintar dan keahlian Clubhouse dan harga pinjaman bermula dari RM476,999

Untuk jenis Meora yang berstatus pegangan FREEHOLD, ianya menawarkan rumah teres 2 tingkat yang mempunyai reka Bentuk Luas, bersaiz 20’ x 70’ yang mana ruang tamunya yang luas dengan kawasan binaan antara 2,245 kaki persegi dan setiap rumah mempunyai 4 bilik tidur dan 4 bilik mandi, menjadikannya ruang yang sesuai untuk keluarga dari semua saiz.



Mempunyai susun atur terbuka dan di datangkan dengan Sistem Rumah Pintar dan mendapat kemudahan Komuniti Eksklusif, harga pinjaman bagi Meora bermula dari RM574,999

Taman Mageka – Alam Semula Jadi di Depan Pintu Anda



Di perkenalkan Kawasan hijau yang di namakan Taman Mageka - Alam Semula Jadi di Depan Pintu Anda, di mana ianya terletak di tengah-tengah Eka Heights. Sebuah oasis hijau seluas 15.5 ekar yang direka untuk memupuk kehidupan masyarakat. Ia lebih daripada sekadar taman—tempat penduduk berkumpul untuk berehat, bermain dan membina hubungan yang berkekalan.



Taman ini mempunyai:

• Tasik seluas 8 ekar, sesuai untuk berjalan-jalan petang atau berkelah di tepi air.

• Bermain kawasan seperti buaian gergasi, sangkar rumah pokok dan slaid arca arnab, sesuai untuk pengembaraan kanak-kanak.

• The Sundial Plaza, menawarkan tempat yang indah untuk bertemu rakan-rakan atau menikmati perhimpunan keluarga.

• Kemudahan rekreasi yang menggalakkan gaya hidup aktif, daripada berbasikal hingga berjoging.

Di sertakan info menarik mengenai kedua-dua perumahan ini untuk rujukan korang.



Inilah taman perumahan terbaik yang kak lily rasa bagi korang yang inginkan kehidupan yang penuh dengan alam semulajadi di sekelilingnya


Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perumahan Eka Heights korang boleh whatsapp ke Matrix WhatsApp Business Account: https://wa.link/ghtaxx

Instagram @matrix_concepts
Facebook @matrixconceptshomes



#EkaHeights #Meora #Ferra #TheHeartofaThrivingCommunity #MagekaPark
#NatureatYourDoorstep #MatrixConcept

No comments :