Tuesday, July 9, 2024

Berstaycation Di Santa Grand Signature Kuala Lumpur Hotel

Hi Korang,

Hotel ini terletak secara strategik berdekatan dengan Stesen LRT Dang Wangi, di sepanjang Jalan Ampang, dan dalam jarak berjalan kaki ke Pusat Beli-belah Suria KLCC dan Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.


Untuk info korang, Santa Grand Signature Kuala Lumpur ialah hartanah kedua untuk Santa Grand Hospitality Sdn Bhd, dan yang pertama ialah Santa Grand Central Market yang terletak hanya 3 minit berjalan kaki ke Petaling Street Market dalam persekitaran Chinatown Kuala Lumpur.

Di sini, korang boleh menikmati dan mengalami pemandangan yang mempersona dari saat korang melangkah masuk ke dalam premis hotel kerana bahagian dalam bangunan itu disemai dengan reka bentuk Peranakan di tengah-tengah bangunan tinggi moden yang mengekalkan jenama warisan Singapura.




Walaupun bangunan luarannya kelihatan seperti bangunan tinggi moden lain di sekitar kawasan ini, Santa Grand Signature Kuala Lumpur menyambut tetamunya dengan gabungan Peranakan yang menarik ke dalam reka bentuk dalamannya.

Betul korang akan terpesona dengan perabot dan hiasan rekaan Peranakan yang rumit mengembalikan rasa nostalgia warisan Nyonya.

Tidak seperti hotel tradisional lain, Santa Grand Signature Kuala Lumpur dengan bangganya menawarkan perkhidmatan serta kemudahan terkini. Bermula dari lobi, Kiosk Daftar Masuk Sendiri Tanpa Sentuhan telah disediakan sebagai inisiatif yang diambil untuk mengelak daripada beratur panjang untuk daftar masuk.

Sebagai tambahan untuk tetamu penginapan perniagaan, terdapat kemudahan mesyuarat yang dilengkapi sepenuhnya dengan teknologi terkini yang terbukti berbaloi untuk dikunjungi dan tempat letak kereta mekanikal memberikan kemudahan tambahan.

Bilik Di Santa Grand Signature Kuala Lumpur


Sekarang, mari kita terokai jenis bilik yang terdapat di sini di Santa Grand Signature Kuala Lumpur. Terdapat sejumlah 7 pilihan bilik dari Bong Soo, Family Tiga, Nyonya Diva, Suite Studio, Suite Getfit, Suite Spa dan Suite Signature Peranakan.

Nyonya Diva

Bilik reka bentuk khas untuk keselesaan tetamu wanita dengan bilik bedak yang lebih besar dilengkapi dengan barang-barang penting seperti kotak perhiasan dan peralatan mandian serta tikar yoga untuk mereka yang lebih suka yoga privasi atau Pilates dalam keselesaan mereka sendiri.



Bilik ini mempunyai bilik mandi bersambung yang dilengkapi dengan pancuran mandian hujan dan tandas dengan bidet disediakan untuk kemudahan korang. Selain itu, peralatan mandian yang sangat asas juga disediakan dan tidak terhad kepada tuala, pengering rambut dan selipar.






Bagi tetamu yang beriadah, korang boleh merasa tenang apabila menginap di sini kerana Santa Grand Signature Kuala Lumpur mempunyai kemudahan yang lengkap yang pastinya korang tidak akan bosan tinggal di sini.





Bagi orang yang aktif, terdapat gimnasium yang dilengkapi dengan peralatan senaman asas yang lengkap supaya korang tidak akan terlepas sesi senaman dan untuk menghilangkan kepenatan pada hari itu bolehlah korang merehatkan diri di bilik sauna atau berenang di setinggi langit di kolam infiniti.


Salah satu sorotan yang terdapat di sini ialah bumbung kaca yang korang boleh mencabar diri untuk berjalan di atasnya. Bagi penghidap acrophobia, bukan mudah untuk kak lily selesaikan walaupun hanya berjalan kaki singkat.

Tempat Makan di Santa Grand Signature Kuala Lumpur


Terdapat tiga (3) pilihan lokasi tempat makan di sini di Santa Grand Signature Kuala Lumpur. Pertama, terletak di lobi hotel ialah Kopi Bar yang memberikan korang tempat yang bagus untuk berehat dan menikmati secawan kopi dengan beberapa snek ringan.



Di sini, anda boleh memesan makanan ready to go kerana KOPIBAR menyajikan kopi aromatik dan tradisional, teh, jus segar, pastri dan snek tradisional tempatan dengan pilihan untuk menginap, makan di cafe atau dapatkan dan pergi!


Pilihan tempat makan kedua ialah Kafe Kapitan, santapan sepanjang hari dalaman dengan masakan Peranakan dan antarabangsa. Masakan Peranakan atau Nyonya adalah campuran bahan-bahan cina dengan pelbagai rempah ratus dan teknik memasak yang berbeza digunakan oleh masyarakat Melayu atau Indonesia.





Memandangkan penginapan ktorang disertakan dengan sarapan percuma, ktorang menikmatinya di Kapitan Cafe dan kak lily suka pilihan yang tersedia di sini yang sesuai untuk menyemarakkan hari kak lily

Akhir sekali, Sky Lounge menawarkan ruang yang unik untuk tetamu menikmati perbualan yang bernas sambil menyegarkan dahaga mereka. Di sini, korang boleh menikmati pelbagai pilihan hebat daripada menu minuman. Yang menarik adalah korang boleh minum dan menjamu selera sambil menikmati pemandangan matahari terbenam atau bandar pada waktu malam yang menakjubkan dari lounge.


Sky Lounge ialah pilihan makan terbaik yang sesuai untuk anda raikan dengan makan malam romantis, ruang untuk majlis peribadi, atau juga boleh menyesuaikan acara yang anda ingin anjurkan di tingkat atas.

Begitulah kira-kira pengalaman staycation kak lily di Santa Grand Signature Kuala Lumpur. Ia sememangnya salah satu hotel terbaik dengan kemudahan yang lengkap namun berpatutan di bandar.

Santa Grand Signature Kuala Lumpur  https://santagrandhotels.com.my/

No comments:

Post a Comment

Korang mesti nak komen kan? Hah cepat2 tulis kan sini okeh!