Tuesday, October 1, 2024

Tingkatkan Gaya Hidup Anda bersama Momen-momen Santan Ayam Brand™ Demi Kesihatan, Rasa Nostalgia dan Warisan dalam Setiap Suapan

Hi Korang,

Adakah harga makanan di luar yang kian meningkat menjejaskan gaya hidup anda? Kini masanya untuk mempertingkatkan gaya hidup anda dengan Momen-momen Santan Kelapa bersama Ayam Brand™ yang memberikan warisan keenakan rasa yang lebih sihat dan cita rasa moden dalam pada setiap suapan.


Apakah Momen Santan Kelapa Ayam Brand™ anda?

Adakah sajian Nasi Lemak Rendang Ayam berlemak mengingatkan anda tentang kemeriahan hari Raya atau sesi perkelahan bersama insan tersayang? Atau adakah sajian Mi Kari Ayam untuk makan malam hujung minggu mahupun Bubur Jagung pada waktu anda ingin bermalas-malasan menghidupkan semula saat-saat yang membahagiakan?

Adakah Momen Santan Kelapa anda merupakan suatu yang sangat spesifik dalam kehidupan serta gaya hidup anda sehingga aroma atau sebutan hidangan tersebut boleh membawa anda untuk mengimbau semula saat-saat bermakna ini? Hidangan ini boleh menjadi hidangan harian, sajian lazat yang menggembirakan atau satu masakan istimewa yang membawa kepada Momen Santan Kelapa yang penuh istimewa buat anda.

Mengapa Santan Kelapa Ayam Brand™?

Ayam Brand™ telah menyediakan rasa hebat dan manfaat kesihatan Santan Kelapa dalam pek mudah digunakan sejak berdekad lamanya. Santan Kelapa Ayam Brand™ diperah daripada kelapa terpilih dalam persekitaran yang bersih dan kemudian disimpan rapi dalam pek tetra mudah menggunakan teknologi Suhu Ultra Tinggi (UHT) yang membantu mengekalkan kesegaran santan tersebut seumpama ia baru diperah. Kualiti Santan Kelapa Ayam Brand™ adalah sebaik santan yang diperah dengan tangan tetapi juga lebih mudah tanpa perlu bersusah payah membersihkan persekitaran untuk mendapatkannya. Ia juga mempunyai kepekatan yang sempurna dan sesuai digunakan untuk segenap resipi pilihan anda. Tiada bahan pengawet atau pewarna yang ditambah pada Santan Kelapa Ayam Brand™, memastikan ketenangan minda dan kesihatan anda sentiasa terpelihara sambil anda menikmati momen-momen santan tersendiri.

Anda boleh memilih Santan Kelapa Ayam Brand™ 200ml (RM3.00) atau 1 liter (RM11.90), Santan Kelapa Trim Ayam Brand™ (45% rendah lemak) 200ml (RM3.00) atau Santan Kelapa Super Light Ayam Brand™ (hanya 5% kandungan lemak!) 330ml (RM3.60) yang telah dipertingkatkan dengan air kelapa. Ia mempunyai kepekatan santan yang ideal untuk setiap hidangan- tidak terlalu pekat atau berlemak dan paling penting, tidak muak.

Manfaat Kesihatan Santan Kelapa

Santan Kelapa kaya dengan khasiat seperti lemak tepu yang baik untuk tubuh jika diambil secara sederhana serta digabungkan dengan amalan pemakanan yang sihat. Ia terdiri daripada asid laurik dan asid lemak rantai sederhana (MCT) yang memudahkan tubuh untuk merangsang tenaga menerusi penghasilan haba[1]. Kajian menunjukkan bahawa MCT mungkin berupaya membantu menurunkan berat badan dan pengumpulan lemak[2], menambahkan rasa kenyang. Perasaan itu dapat membantu memberi isyarat kepada badan bahawa pengambilan makanan telah mencukupi[3]. Di samping itu, peningkatan sensitiviti insulin juga berkemungkinan menggalakkan penurunan berat badan. Ia juga dipercayai turut meningkatkan daya tahan badan ketika bersenam[4]! Santan kelapa juga bebas kolestrol, tiada kandungan tenusu dan bersesuaian untuk golongan vegan.

Terdapat pelbagai sebab untuk menambah Momen-momen Santan Kelapa dalam diet anda, khasnya apabila ia memudahkan dan selamat seperti Santan Kelapa Ayam Brand™! Sebelum kami terlupa, kesemua varian Santan Kelapa Ayam Brand™ mempunyai pensijilan Halal oleh JAKIM, menjadikan ia selamat dan sesuai untuk segenap pengguna.

Peraduan Beli & Menang Kaw-Kaw Ayam Brand™


Satu lagi sebab untuk menjadikan Momen-momen Santan Kelapa Ayam Brand™ sebahagian daripada tradisi keluarga adalah Peraduan Beli & Menang Kaw-Kaw seluruh negari, dari 1 Oktober sehingga 30 November 2024, yang menawarkan hadiah menarik berjumlah RM220,000, termasuk sebuah PERODUA Ativa 1.0L Turbo X, produk Dyson dan ganjaran lumayan lain. Untuk menyertainya, hanya buat pembelian sebarang produk Ayam Brand™ bernilai RM20 atau lebih dalam satu resit dan hantar resit tersebut menerusi WhatsApp. Untuk maklumat lanjut, sila layari:


Izinkan kami berkongsi sebahagian daripada Momen-momen Santan Kelapa Ayam Brand™ kegemaran untuk memberi ilham untuk meningkatkan gaya hidup anda. 

Di bawah adalah caranya:

Nasi Lemak Rendang Ayam


Dalam sebuah pan, panaskan satu sudu besar minyak. Masukkan 180g Pes Rendang Ayam Brand dan 3 ulas bawang putih, 3 biji bunga lawang dan 3 biji buah pelaga sehingga naik bau. Masukkan 1 kg ayam yang telah dipotong bersih dan kacau rata. Tuangkan satu pek penuh Santan Kelapa Ayam Brand™ 200ml dan kacau sehingga hampir mendidih. Perlahankan api ke sederhana dan masukkan air asam jawa daripada dua biji asam dan tambah 200ml air. Kacau sekali-sekala bagi mengelakkan kuah melekat. Kemudian, masukkan 5 helai daun limau yang telah dihiris halus dan sedikit gula melaka. Tambahkan satu pek 100g Kerisik Ayam Brand™ dan gaul sebati. Sekali lagi, perlahankan api dan tutup periuk. Biarkan rendang mereneh selama kira-kira sejam sehingga daging lembut dan kuah mengikut kepekatan pilihan anda. Hidang rendang ayam tersebut bersama nasi lemak.

Masa penyediaan: 10 minit; tempoh memasak: 90 minit; saiz hidangan: 4 hingga 5 orang

Mi Kari Ayam


Dalam sebuah periuk yang diletakkan di atas api sederhana, masukkan kandungan 2 pek Pes Kari Ayam Brand™ dan 600g hirisan ayam. Goreng selama 2 hingga 3 minit. Tambah 200g udang dan 240ml air, kacau, tutup periuk dan biarkan ia mendidih. Berikan tambahan tauhu yang telah dipotong pada kuah yang berbau harum berkenaan. Perlahankan api dan biarkan kuah mereneh selama 30 minit untuk memastikan semua kandungan protein masak sempurna dan menyerap keenakan kari yang ada. Kemudian, tuangkan 400ml Santan Kelapa Ayam Brand™ dan biarkan kuah mendidih. Sementara itu, celur 600g mi kuning. Untuk menghidang, letakkan dengan rapi mi kuning yang telah dimasak ke dalam mangkuk dan diikuti kuah kari yang pekat berkrim di atasnya. Hiasi sajian dengan taugeh, telur rebus dan cili yang telah dihiris.

Masa penyediaan: 10 minit; tempoh memasak: 40 minit; saiz hidangan: 4 hingga 5 orang

Bubur Jagung


Hidangan pencuci mulut yang panas dan menyelerakan ini adalah satu sajian klasik yang menjadi kegemaran ramai. Dalam sebuah periuk, panaskan 330ml Santan Super Light Ayam Brand™ di atas api sederhana. Tambah 1 tin Jagung Manis ala Krim Ayam Brand™ dan 1 tin Jagung Manis Ayam Brand™, gaul sebati. Kemudian, masukkan sagu kegemaran anda, 1 sudu besar gula perang dan 1 sudu kecil garam. Biarkan kuah mendidih dan hidangkan sementara ia masih panas!

Masa penyediaan: 5 minit; tempoh memasak: 15 minit; saiz hidangan: 4 hingga 5 orang

Marilah menghidupkan Momen-momen Santan Kelapa Ayam Brand™!

Layari laman www.ayambrand.com.my/jombelidanmenang2024 untuk mendapatkan maklumat lanjut. Produk-produk Ayam brand boleh didapati di kedai-kedai runcit berhampiran anda, termasuk rangkaian, Aeon, Aeonbig, Econsave, Giant, Hero terpilih, Jaya Grocer, Lotuss, Mydin, Village Grocer, OTK, Checkers, Matahari, NSK, Pasaraya Econjaya, Sabasun, Pantai Timor, Billion, Sunshine, Nirwana, Tunas Manja, Pasaraya Hwa Thai, Maslee, Target, CS Brothers dan Family Store. Produk Ayam Brand™ juga boleh didapati di laman Ayam Brand™ Official di Shopee dan Lazada.





[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4882694/

[3] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4192077/


No comments :