Wednesday, October 9, 2024

REVIEW | FANBO Marine Water Hydrating Serum dan Puffy Eye Gel

Hi Korang,

Mesti ramai yang tak pernah dengar mengenai jenama FANBO Cosmetic ni kan, ok tak per meh kak lily citer serba sedikit mengenai Fanbo Cosmetic ni ek


Fanbo Cosmetics merupakan jenama kosmetik yang telah wujud sejak tahun 1968 dan dianggap sebagai perintis di Indonesia. Fanbo, berasal daripada perkataan "fanbao" yang mempunyai makna falsafah "serbuk berharga" (kipas = serbuk; bao = berharga), sememangnya sangat bernilai dan popular di kalangan wanita Indonesia pada masa itu wanita pada masa itu.

Fanbo Cosmetics merupakan jenama penjagaan kulit dan kosmetik terkemuka yang komited untuk menyampaikan produk berkualiti tinggi dan inovatif yang disesuaikan untuk memenuhi pelbagai keperluan pengguna. Dengan tumpuan pada penyelidikan, pembangunan dan kepuasan pelanggan, Fanbo terus mentakrifkan semula standard kecantikan dan memperkasakan individu untuk melihat dan merasai yang terbaik

Tambahan pula, kelebihan Fanbo ialah kreativiti barangannya, yang sentiasa berkembang untuk mencerminkan trend kecantikan terkini. Fanbo biasanya menyediakan item baharu yang disokong oleh penyelidikan terkini.

Inovasi terbaru dalam penjagaan kulit iaitu Fanbo Marine Water ianya adalah barisan penjagaan kulit yang canggih ini hanya menggunakan unsur marin yang paling mujarab untuk memulihkan dan menyuburkan kulit.

Kenapa air laut sangat kaya dengan mineral?

Air Marin Bumi berasal dari mata air di pulau Noirmoutier di Perancis. Air laut yang meresap melalui kerak bumi merupakan sumber air yang kaya dengan mineral ini. Air dari lautan terus meresap ke dalam lapisan bumi. Air Marin Bumi memperoleh ciri mineral yang berbeza, terutamanya kepekatan mangan, zink, besi dan litium yang tinggi, apabila air menapis melalui batuan bawah tanah. Jika dibandingkan dengan spa kecantikan mata air mineral, Air Marin Bumi kita jauh lebih bersih dan kaya dengan mineral.

Ekstrak marin yang dipilih dengan teliti dengan penghidratan. sifat menenangkan dan anti-penuaan merangkumi setiap produk, yang termasuk gel untuk menghilangkan lingkaran gelap bawah mata dan beg serum kering untuk melembapkan kulit.

Direka khusus dengan empat mineral semulajadi iaitu zink, mangan, magnesium dan Air Marin Bumi yang mengandungi besi, yang berfungsi:

๐Ÿ‘‰Sistem pertahanan kulit diperkukuh, kulit yang jengkel ditenangkan, dan keanjalan dipertingkatkan.

๐Ÿ‘‰ Selain itu, mineral kulit dipulihkan secara semula jadi, dan produk melindungi kulit daripada pengaruh alam sekitar yang berbahaya seperti udara, bahan pencemar, sinaran dan sinaran UV.

๐Ÿ‘‰ Kulit terhidrat serta-merta dan lembapannya terkunci ke lapisan paling dalam pada lapisan pertama yang paling lama digunakan pada penggunaan pertama.

Untuk itu, Fanbo Cosmetics sangat teruja untuk mengumumkan pelancaran 2 produk penjagaan kulit terbaharunya iaitu Marine Water Hydrating Serum dan Puffy Eye Gel. Dicipta dengan formulasi termaju dan diperkaya dengan bahan berasaskan marin, produk ini mewakili komitmen Fanbo untuk menyampaikan penyelesaian penjagaan kulit yang tiada tandingan kepada pelanggannya yang dihargai.

MARINE WATER HYDRATING SERUM


Untuk kulit yang menjadi kering, kusam, sensitif atau merah akibat kekurangan kelembapan, produk ini adalah anugerah. Kerana ia berasaskan air dan pH-seimbang, ia menyerap dengan cepat dan tidak meninggalkan sisa melekit. Ekstrak Aloe Vera dan Sodium PCA melengkapkan formula, yang menghidratkan kulit secara optimum sambil melindunginya daripada tanda-tanda penuaan yang boleh dilihat disebabkan oleh pencemaran, pendedahan matahari dan penceroboh alam sekitar yang lain. Air Marin dan asid Bio Hyaluronic bekerjasama untuk menenangkan kulit sensitif dan mengekalkannya lembap sehingga 24 jam. Kulit anda akan berasa lebih lembap, sihat berseri dan licin selepas menggunakan ini.


Bahan Utama Fanbo Marine Water Hydrating Serum:

PURE BIO HYALURONIC ACID

Sodium Hyaluronate mempunyai keupayaan untuk mengikat air sehingga 1000 kali beratnya sendiri memberikan kelembapan pada kulit. Dengan saiz molekul yang lebih kecil, ia lebih berkesan dalam menembusi kulit. Oleh itu, ia dapat menghalang air daripada meninggalkan kulit dan menyejat (transepidermal water loss / TEWL) dan mengekalkan kelembapan, serta menghidrat dan membantu mengatasi kulit kering.

Kebaikan:

• Membantu melembapkan kulit sehingga 24 jam

• Membantu mengurangkan kedutan dan garis halus

• Membantu mengekalkan keanjalan kulit

• Memperbaiki penghalang kulit

SODIUM PCA

Sodium PCA atau sodium pyroglutamic acid, juga dikenali sebagai humektan berkesan yang digunakan oleh banyak produk penjagaan kulit. Ini bermakna ia menarik banyak air, yang boleh membantu mengikat kelembapan pada sel kulit dan mencegah kulit kering. Sodium PCA juga mempunyai manfaat anti-penuaan dan boleh mengurangkan keradangan. Bukan itu sahaja, ia boleh menarik lembapan dari udara ke dalam kulit untuk penghidratan.

Kebaikan:

• Pelembap semulajadi yang berkuasa dalam melembapkan kulit

• Memulihkan pertahanan kulit

• Membantu meredakan kerengsaan kulit yang kecil

• Mencegah tanda-tanda penuaan pramatang

• Menghidratkan kulit ke lapisan yang lebih dalam

• Membantu menguatkan penghalang kulit

• Melindungi kulit daripada radikal bebas, bahan pencemar, sinaran & sinaran UV

• Memulihkan mineral dan mengembalikan keanjalan kulit

• Mencerahkan kulit & Mengecilkan pori-pori kulit



Cara Menggunakannya :

Hanya titiskan 3-4 titisan serum di muka dan ratakan ke seluruh muka dan leher secara sekata, biarkan setika sebelum menyapu pelembap muka yang lainnya.

Sesuai untuk kesemua jenis kulit kecuali kulit berminyak dan ianya boleh di gunakan siang dan malam.

Kak lily review :

Teksturnye sangat lembut, once dah sapu di muka pun terasa sejuknya. Cepat penyerapannya ke dalam kulit. Baunya tidak terlalu kuat wangi.


MARINE WATER PUFFY EYE GEL


Air Marin disediakan dengan tepat dan terbukti secara klinikal untuk membantu meminimumkan kantung mata dan lingkaran hitam di bawah mata yang disebabkan oleh pendedahan sinaran elektronik dan UV dalam masa 14 hari sahaja. Tekstur gel yang ringan membolehkan penyerapan mudah oleh kulit. Tindakan penyejukan Eye Gel membolehkannya menyegarkan dan menenangkan mata yang letih.


Jenis Produk Untuk Mata

Eye Cream
Tekstur krim mata yang tebal dan berat memberikan kelembapan dan khasiat yang ketara pada permukaan kulit.

Eye Gel
Gel mata berasaskan air mudah meresap ke dalam kulit.

Eye Serum
Serum mata mempunyai kelikatan yang lebih cair, beratnya lebih ringan, dan lebih mudah meresap ke dalam kulit.

Bahan-bahan Utama Fanbo Marine Water Puffy Eye Gel:

ACETYL TETRAPEPTIDE-5

Acetyl Tetrapeptide-5 adalah salah satu peptida aktif iaitu dianggap sebagai agen pelembap atau higroskopik, yang boleh membantu mengurangkan kantung mata, meningkatkan keanjalan kulit dan kehalusan keseluruhan. Kompaun ini boleh menyerap lembapan dari dalam kulit hingga ke lapisan paling luar kulit (stratum corneum), sekali gus mengurangkan bengkak di kawasan mata.

Kebaikan:

• Mengurangkan bengkak mata dan lingkaran mata gelap

• Meningkatkan Pengeluaran Kolagen

• Membantu memulihkan keanjalan kulit supaya kulit licin & terhidrat

• Mencegah tanda-tanda penuaan pramatang


Cara Menggunakannya :

Hanya titiskan 3-4 titisan serum di kawasan bawah mata dan sapukan dan sambil mengurut dengan lembut.

Sesuai untuk kesemua jenis kulit termasuklah kulit berminyak dan ianya boleh di gunakan siang dan malam.

Kak lily review :

Sejuk bila di titiskan ke bawah mata, senang nak guna. Just sapukan di bawah mata, terasa cooling effectnya.


Produk FANBO ini korang boleh dapatkan secara online di Shopee dan Lazada di bawah nama @FanboCosmeticOfficial

Ikuti sosial media FANBO Cosmetic seperti berikut :

Facebook : @fanbo.my
Instagram : @fanbo.my
Tik Tok : @fanbo.my


#FanboMalaysia 
#FanboMarinewater 
#FanboHydratingSerum 
#FanboEyegel 
#ciklilyreview 
#skincarereview 
#ultrahydrating

No comments :