Monday, August 19, 2024

Kari Kepala Ikan Dan Itik Salai Masak Lemak Juadah Istimewa Rakyat Malaysia Kini Di Hotel Armada Petaling Jaya

Hi Korang,

Kalau korang nak tau yang negeri kita ni merupakan sebuah negara yang sangat kaya dengan kepelbagaian makanan yang menjadi kegemaran seluruh rakyat. Bukan sahaja orang tempatan suka malah juga pelancong luar yang datang mesti nak cuba menu yang sedap di negara kita.


Di antara menu yang paling kak lily suker adalah Kari Kepada Ikan dan juga Itik Salai Masak Lemak. Banyak tempat kak lily cuba tapi tak berapa kena dengan selera hah. Kebetulan pula bulan ini Hotel Armada Petaling Jaya melalui Restoran Utara mereka memperkenal dua juadah istimewa ini untuk semua rakyat Malaysia nikmati sudah semestinya kak lily tidak ketinggalanlah kan


Kalau Kari Kepala Ikan yang sedap mesti kuah yang pekat dan juga kepala ikan yang besar, itu yang ditampilkan dalam Set Kari Kepala Ikan di Hotel Armada kali ini. Disediakan oleh barisan chef yang bepengalaman dalam masakan tradisional Malaysia ini. Set Kari Kepala Ikan ini boleh pilih samada Kari Kepala Ikan Merah atau juga Kari Kepala Ikan Salmon.

Kari Kepala Ikan Merah

Set Kari Kepala Ikan yang disediakan di sini sesuai untuk makan dua orang kerana ia disediakan sekali dengan dua hidangan nasi putih kukus, Papadom dan Chutney Mangga bagi mewujudkan keseimbangan rasa yang sempurna. Hari tu kak lily berkesempatan menikmati juadah ini. Memang betul power rasa kari dan rempah yang dimasak sempurna. Sehinggakan setiap celah kepala ikan tu kak lily boleh korek-korek untuk nikmati rasa yang begitu menepati citarasa Malaysia. Harga untuk satu set ini hanya RM68 sahaja boleh makan berdua sesuai bawa teman istimewa.


Itik Salai Masak Lemak

Selain itu juga, di Restoran Utara ini mereka sediakan juga Set Itik Salai Masak Lemak yang begitu popular di Negeri Sembilan. Cuma kali ini diolah lain sikit hidangan itik salai yang tiada bau hanyir itik dan dagingnya lembut. Set ini juga datang dengan dua hidangan nasi putih kukus, Ulam-Ulaman, Sambal Belacan dan Telur Masin, barulah ngam dan harmoni bila nak makan. Set ini sesuai untuk makan dua orang dengan kuantiti yang banyak. Harga untuk set Itik Salai Masak Lemak ini hanya RM68 juga.

"Grandma's" Sambal Udang

Telur Dadar Bawang

Ayam Goreng Berempah

Kobis Goreng "Ala Mamak"

Peria Goreng Rangup


Jadi berbaloi datang boleh pilih set mana yang kita nak. 

Bagi melengkapi juadah ini kita boleh jer nak tambah menu lain yang turut melengkapi dua juadah ini seperti Kobis Goreng "Ala Mamak", Peria Goreng Rangup, Telur Dadar Bawang, Ayam Goreng Berempah dan "Grandma's" Sambal Udang. Udang tu bukan biasa-biasa tau besar dan banyak kuantitinya. 


Harga berlainan untuk juadah tambahan ini, dan bagi kak lily ianya sangat kena dengan dua set yang disediakan tadi.

Jom kite ke :

Hotel Armada Petaling Jaya (Co. No: 116095-U) 
LOT 6 LORONG UTARA C, 
SECTION 52, 
46200 PETALING JAYA, SELANGOR 
Tel (603) 7954 6888
Fax (603) 7956 8088 

No comments :