Monday, August 5, 2024

Buffet Dinner Dan Buffet Hi Tea Di Melting Pot Café, Concorde Kuala Lumpur

Hi Korang,

Lama betul tak ke Melting Pot Café nilah. Dulu rajin sangat but sejak pindah ke Cyberjaya jarang sangat masuk ke KL ni. So bile ada kesempatan haruslah kita menenjoykan diri dengan makan-makan bersama kengkawan lain.


Terbaru Melting Pot kini mengadakan tawaran 2 buffet makan-makan yang menyelerakan iaitu Buffet Dinner dan juga Buffet Hi Tea pada setiap hujung minggu pada harga berpatutan dan di sertakan juga persembahan band secara live yang akan mempesonakan korang.


Bufet High Tea (Setiap Sabtu & Ahad)


Selami pengalaman Buffet High Tea yang lazat dengan pelbagai hidangan untuk memenuhi selera setiap selera. Stesen BBQ Teppan menawarkan stik yang lazat dan ikan bakar, manakala masakan tempatan istimewa kami termasuk daging lembu dan sate ayam kegemaran sepanjang masa, nasi ayam Hainan, rendang daging, ayam tandoori, ikan tiga rasa, mee hoon goreng Hokkien dan banyak lagi.





Bagi mereka yang menikmati hidangan Jepun dan Barat, bufet termasuk ladu gyoza, takoyaki, dan burger hancur popular yang dibuat dengan daging lembu atau ayam buatan sendiri. Sebagai tambahan kepada hidangan anda, manjakan diri dengan pilihan snek tempatan seperti goreng pisang yang rangup, cucur sayur, cekodok dan pencuci mulut untuk melegakan haba seperti ABC ais kacang dan leng chee kang.

Berharga RM91.80 bersih seorang, (selepas diskaun 15% daripada harga biasa RM108.00 bersih). Selain itu, kanak-kanak berumur 6 hingga 11 tahun makan hanya RM54.00 bersih (selepas diskaun 50%). Sila ambil perhatian bahawa harga tidak terpakai semasa musim perayaan seperti Krismas dan Tahun Baru.

Bufet Makan Malam (Setiap Jumaat & Sabtu)


Alami pelbagai pilihan yang lazat, bermula dengan makanan laut yang menakjubkan pada paparan ais, menampilkan makanan laut yang berair – tiram yang dicucuk, udang harimau dan kerang yang dihidangkan sejuk untuk memikat selera anda. 



Saksikan dengan kagum ketika chef berbakat kami menghidupkan Teppan BBQ, menyajikan stik yang lazat, bahu kambing yang lembut dan ikan bakar yang berperisa di hadapan mata anda. 




Untuk rasa Jepun, manjakan diri dengan pilihan gulungan maki yang lazat dan sashimi segar.










Nikmati juga hidangan kegemaran tempatan yang lazat seperti Hainanese chicken rice, rendang tok, sambal udang, mee goreng, indian fish curry, chicken or lamb briyani, prawn massala dan lain lain lagi








Seterusnya, teruskan ke section lain untuk menikmati hidangan savouri istimewa seperti flavours of roasted lamb leg and crispy, golden salmon filo pastry. Terdapat juga hidangan barat seperti penne seafood aglio olio, pan-fried lamb shoulder, mini chicken chop with garlic brown jus.

Hidangan Thai asli juga boleh didapati di bufet istimewa ini. Korang boleh cuba white tom yam coconut chicken soup dan ada juga hidangan Thai yang lain seperti grilled beef steak salad, glass noodle salad with prawn, shrimp rice, massaman beef curry and green curry kai.









Jangan lupa berikan ruang untuk hidangan manis Perancis seperti chocolate éclair, mixed fruit pavlova, ivory raspberry verinne, and strawberry kiwi panna cotta. Untuk merasai keselesaan tempatan, classic Portuguese egg tart, pengat pisang, bubur kacang and assorted Nyonya kuih

Bufet makan malam pada harga RM142.80 bersih seorang (selepas diskaun 15% daripada harga biasa RM168.00 bersih). Kanak-kanak berumur 6 hingga 11 tahun menjamu selera dengan hanya RM84.00 bersih (selepas diskaun 50%). Sila ambil perhatian bahawa harga tidak terpakai semasa musim perayaan seperti Krismas dan Tahun Baru.

Selain daripada itu, terdapat persembahan secara langsung oleh Begema 5 Band. Biarkan alunan yang lancar dan irama yang rancak meningkatkan pengalaman menjamu selera korang sambil menikmati tawaran bufet baharu ini.

Merancang sambutan hari jadi?

Tempah tempat duduk korang untuk sehingga 20 tetamu dan nikmati kek hari jadi percuma bersama belon berwarna-warni untuk menyerlahkan hari istimewa anda.

Untuk tempahan, sila hubungi 03-2717 2233 dan 012-399 0734.



Jom kite ke :


Melting Pot Cafe
Concorde Hotel Kuala Lumpur
2, Jln Sultan Ismail, Kuala Lumpur

No comments :