Tuesday, August 27, 2024

guardian Semarakkan Hari Kebangsaan dengan Kempen #LoveforLocal

Hi Korang,

Pada Hari Kebangsaan ini, guardian menyemarakkan sambutan kemerdekaan dengan kempen #LoveForLocal, yang menampilkan jenama kecantikan terbaik Malaysia. Sebagai sebahagian daripada inisiatif ini, guardian mengangkat 30 jenama tempatan terbaik, demi memudahkan rakyat Malaysia untuk meneroka, menemui, justeru menyokong produk kecantikan tempatan.


Dengan memberi tumpuan kepada jenama-jenama ini, guardian bukan sahaja meraikan kepelbagaian dan kreativiti usahawan Malaysia tetapi turut menggalakkan hubungan yang lebih kukuh dengan kekayaan warisan budaya yang diwakili oleh produk-produk ini.



Sama ada anda ingin mencuba sesuatu yang baru atau menunjukkan sokongan terhadap bakat tempatan, kempen #LoveforLocal guardian menyediakan peluang yang sempurna untuk berbuat demikian di samping menghargai semangat perpaduan dan berbangga dengan tawaran unik negara kita.

Anna Ng, Pengarah Pemasaran di guardian Malaysia, berkata, “Kami teruja untuk menyokong sepenuhnya jenama kecantikan tempatan ini dengan menarik pelanggan baru melalui peningkatan rangkaian pengedaran dan keterlihatan mereka di lebih 600 stor serta platform dalam talian kami. Ini akan membantu mereka mencapai tahap yang lebih tinggi dan menjadikan produk kecantikan tempatan berkualiti lebih mudah diakses daripada sebelumnya.”

Perintis kecantikan tempatan telah pun menyaksikan manfaatnya.

Adibah Mazlan, pengasas The Raw, berkongsi, “Kerjasama dengan guardian telah banyak memperluaskan rangkaian kami, membolehkan kami mempamerkan produk penjagaan kulit bertaraf farmaseutikal kepada khalayak yang lebih luas.”

Chryseis Tan, pengasas Lumi, menambah, “Di Lumi, kami berpegang kepada prinsip kecantikan berseri, tanpa kekejaman untuk semua orang. Sokongan guardian bermakna penyelesaian penjagaan kulit botani kami kini tersedia di seluruh negara, membantu lebih ramai rakyat Malaysia mencapai kejelitaan mereka.”

Sarah Shah Nor, pengasas Cuura, turut teruja: “Terima kasih kepada guardian, penjagaan kulit semulajadi dan diperakui halal Cuura kini boleh dinikmati oleh lebih ramai pelanggan, menyediakan penyelesaian lembut namun berkesan untuk kulit sensitif.”

Sue Aini, pengasas Mango Flamingo, menegaskan, “Matlamat kami adalah untuk membantu rakyat Malaysia mencapai kulit yang muda dan yakin. Sokongan guardian menjadikan produk berkualiti kami lebih mudah diakses oleh segenap lapisan pengguna.”


Keempat-empat jenama luar biasa ini akan mempamerkan produk terbaik mereka di acara guardian #IYKYK Beauty Atrium, yang diadakan dari 27 Ogos hingga 1 September di Blue Atrium, Sunway Pyramid.

Acara ini memuatkan aktiviti mesra keluarga, diskaun menarik, dan pertandingan tarian yang menggabungkan K-pop dan gaya Malaysia pada 31 Ogos, jam 12 tengah hari.

Nikmati diskaun sehingga 20% untuk semua produk kecantikan #LoveforLocal dan diskaun sehingga 50% untuk barangan penjagaan kulit dan penjagaan diri sepanjang kempen berlangsung. Selain itu, dapatkan mask kecantikan percuma dengan setiap pembelian dua produk, dan nikmati tawaran yang sama untuk aksesori kecantikan selagi stok masih ada.

“Manfaatkan kempen Hari Kebangsaan #LoveforLocal untuk tawaran terbaik dan temui jenama kecantikan terbaik Malaysia di stor kami, dalam talian, atau di acara atrium kami,” jelas Anna mengakhiri.


Facebook: @guardianmy
Instagram: @guardianmy
YouTube: @guardian MY
Telegram: @guardianMY

#guardianMy
#guardianMalaysia
#LoveforLocal

Tuesday, August 20, 2024

Meneroka Kembara Arab Saudi: Lawat Pameran Pelancongan Saudi di Putrajaya!

Hi Korang,

Pameran Pelancongan Saudi yang pertama seumpamanya, diterajui oleh Pihak Berkuasa Pelancongan Arab Saudi (Saudi Tourism Authority, STA). 

Bermula dari 28 Ogos hingga 1 September, raikan Hari Kebangsaan Malaysia dengan tawaran eksklusif seperti beli satu tiket SAUDIA, dan dapatkan potongan 50% untuk tiket kedua, nikmati pelbagai pertunjukan menarik, serta banyak hadiah-hadiah hebat akan diberikan.


Alami kembara pengisian rohani yang bukan sekadar ibadah Umrah melalui lebih 15 pakej eksklusif baharu daripada lebih 13 agensi pelancongan terkemuka di Malaysia, dengan tawaran diskaun istimewa dari Ikhlas.com, SAUDIA, Saff Travel, Rayhar Travel dan banyak lagi. Nikmati kepelbagaian budaya Arab Saudi dan pemandangan menakjubkan melalui pertunjukan secara maya, pameran berinteraktif dan aktiviti kebudayaan seperti di stesen Misbaha dan Zamzam di samping banyak lagi pameran diversiti budaya Arab Saudi yang pasti akan membuatkan anda terpegun.

Ikhlas, teraju utama agensi pelancongan Air Asia, turut akan melancarkan platform terbaharu mereka yang direka untuk Free Independent Travelers (FITs) yang mengaturkan perjalanan sendiri yang bukan sekadar mengerjakan Umrah. Platform ini membolehkan para pengunjung mengatur perjalanan mereka dengan lancar – dari tiket penerbangan dan penginapan hotel, segalanya di tersedia di sini.

Samada anda ingin bercuti sambil mengenali seni budaya asing, menerokai aktiviti penuh cabaran, atau mencari pengisian rohani, Pameran Pelancongan Saudi ada segalanya yang anda impikan untuk sebuah kembara yang menakjubkan.

Tak tahu nak ke mana? Di sini ada beberapa persinggahan yang boleh anda pelajari dan temui lebih lanjut di Pameran Pelancongan Saudi:


Jeddah
Hab kebudayaan Arab Saudi adalah gabungan kedua-dua, tradisional dan moden, yang kaya dengan kepelbagaian seni dan budaya. Al-Balad salah sebuah Tapak Warisan Dunia UNESCO, menampilkan keunikan rumah yang diperbuat daripada batu, galeri warisan bersejarah, serta kafe-kafe selesa, saling menghidupkan suasana yang indah. Sambil menikmati pemandangan Laut Merah yang mendamaikan, kaya dengan warisan bersejarah, dan berada di kedudukan tinggi untuk keselamatan di antara negara-negara G20, Jeddah adalah pilihan tepat untuk semua pengembara.

Sebagai pintu masuk untuk ke Mekah dan Madinah, serta pusat kulinari hidangan tempatan yang eklektik, Jeddah menyambut kedatangan semua tetamu dengan hati yang terbuka, samada anda bersendirian atau bersama yang tersayang, segalanya begitu lancar sebaik sahaja anda tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdulaziz.


Riyadh
Ibu negara Arab Saudi dan pusat ekonomi yang gah, adalah sebuah bandar sibuk dan sentiasa padat dengan lebih 17,000 aktiviti tahunannya. Sebagai nadi pelancongan, Riyadh adalah akses mudah untuk melawati mercu tanda Islam, termasuklah untuk ke Diriyah’s At-Turaif asal usul pertama negara Arab Saudi yang berusia 300 tahun dan Tapak Warisan Dunia UNESCO yang dikenali sebagai sebuah tempat bersejarah dan dikenali dengan seni bina batu bata yang diperbuat daripada lumpur.

Untuk kelainan dan lari dari kesibukan kota, saksikan keindahan padang pasir melalui kembara safari di mana anda akan dihidangkan dengan sajian tradisi Arab Saudi sambil mencuba pelbagai aktiviti penuh cabaran seperti meluncur di padang pasir dan menunggang unta.


Diapit antara dua oasis indah di barat laut - Khaybar dan Tayma, AlUla yang juga merupakan tempat asal kaum kuno Dadan, salah sebuah bandar termaju pada alaf pertama Sebelum Masihi di Semenanjung Arab, dan Jabal Ikmah, perpustakaan terbuka yang baru-baru ini telah disenaraikan dalam Daftar Memori Dunia UNESCO.

AlUla juga telah diiktiraf sebagai sebuah Destinasi Terkemuka Dunia di TIME 2024, baru-baru ini. Dar Tantora, The House Hotel dan Sharaan Nature Reserve yang menampilkan transformasi daerah tersebut menjadi hab warisan, kebudayaan, seni, kembara dan pusat pelancongan yang terunggul.

Keterhubungan dan Visa

Kini, sememangnya mengunjungi Saudi adalah lebih mudah, lancar dan selamat. Dengan peningkatan 28% kekerapan penerbangan dari 2023 hingga 2024, termasuk perjalanan baharu Air Asia (Kuala Lumpur ke Madinah), dan perjalanan baharu Syarikat Penerbangan Malaysia (Johor Bahru ke Madinah) telah menjadi titik utama kewujudan penerbangan terus ke Arab Saudi selain dari melalui pintu utamanya yang berpusat di Terminal 1 KLIA (KUL).

Dengan inisiatif yang dibangunkan secara berterusan, program eVisa kini merangkumi 66 negara. Rakyat Malaysia boleh memanfaatkan Visa Persinggahan 96 jam percuma atau memilih eVisa yang diluluskan. Bagi mereka yang dalam perjalanan untuk tujuan bekerja atau beribadah, visa adalah sah sehingga 90 hari untuk Umrah, dan boleh memilih untuk melanjutkan berada di sana bagi menziarahi destinasi lain seperti Jeddah, Riyadh atau AlUla. 

Untuk menambahkan lagi akses dan keterhubungan, kapasiti syarikat penerbangan telah meningkat di seluruh AirAsia X, Syarikat Penerbangan Malaysia, Batik Air dan SAUDIA, dengan penerbangan terus kini tersedia untuk ke Jeddah, Madinah, Taif dan Dammam.

Monday, August 19, 2024

Kari Kepala Ikan Dan Itik Salai Masak Lemak Juadah Istimewa Rakyat Malaysia Kini Di Hotel Armada Petaling Jaya

Hi Korang,

Kalau korang nak tau yang negeri kita ni merupakan sebuah negara yang sangat kaya dengan kepelbagaian makanan yang menjadi kegemaran seluruh rakyat. Bukan sahaja orang tempatan suka malah juga pelancong luar yang datang mesti nak cuba menu yang sedap di negara kita.


Di antara menu yang paling kak lily suker adalah Kari Kepada Ikan dan juga Itik Salai Masak Lemak. Banyak tempat kak lily cuba tapi tak berapa kena dengan selera hah. Kebetulan pula bulan ini Hotel Armada Petaling Jaya melalui Restoran Utara mereka memperkenal dua juadah istimewa ini untuk semua rakyat Malaysia nikmati sudah semestinya kak lily tidak ketinggalanlah kan


Kalau Kari Kepala Ikan yang sedap mesti kuah yang pekat dan juga kepala ikan yang besar, itu yang ditampilkan dalam Set Kari Kepala Ikan di Hotel Armada kali ini. Disediakan oleh barisan chef yang bepengalaman dalam masakan tradisional Malaysia ini. Set Kari Kepala Ikan ini boleh pilih samada Kari Kepala Ikan Merah atau juga Kari Kepala Ikan Salmon.

Kari Kepala Ikan Merah

Set Kari Kepala Ikan yang disediakan di sini sesuai untuk makan dua orang kerana ia disediakan sekali dengan dua hidangan nasi putih kukus, Papadom dan Chutney Mangga bagi mewujudkan keseimbangan rasa yang sempurna. Hari tu kak lily berkesempatan menikmati juadah ini. Memang betul power rasa kari dan rempah yang dimasak sempurna. Sehinggakan setiap celah kepala ikan tu kak lily boleh korek-korek untuk nikmati rasa yang begitu menepati citarasa Malaysia. Harga untuk satu set ini hanya RM68 sahaja boleh makan berdua sesuai bawa teman istimewa.


Itik Salai Masak Lemak

Selain itu juga, di Restoran Utara ini mereka sediakan juga Set Itik Salai Masak Lemak yang begitu popular di Negeri Sembilan. Cuma kali ini diolah lain sikit hidangan itik salai yang tiada bau hanyir itik dan dagingnya lembut. Set ini juga datang dengan dua hidangan nasi putih kukus, Ulam-Ulaman, Sambal Belacan dan Telur Masin, barulah ngam dan harmoni bila nak makan. Set ini sesuai untuk makan dua orang dengan kuantiti yang banyak. Harga untuk set Itik Salai Masak Lemak ini hanya RM68 juga.

"Grandma's" Sambal Udang

Telur Dadar Bawang

Ayam Goreng Berempah

Kobis Goreng "Ala Mamak"

Peria Goreng Rangup


Jadi berbaloi datang boleh pilih set mana yang kita nak. 

Bagi melengkapi juadah ini kita boleh jer nak tambah menu lain yang turut melengkapi dua juadah ini seperti Kobis Goreng "Ala Mamak", Peria Goreng Rangup, Telur Dadar Bawang, Ayam Goreng Berempah dan "Grandma's" Sambal Udang. Udang tu bukan biasa-biasa tau besar dan banyak kuantitinya. 


Harga berlainan untuk juadah tambahan ini, dan bagi kak lily ianya sangat kena dengan dua set yang disediakan tadi.

Jom kite ke :

Hotel Armada Petaling Jaya (Co. No: 116095-U) 
LOT 6 LORONG UTARA C, 
SECTION 52, 
46200 PETALING JAYA, SELANGOR 
Tel (603) 7954 6888
Fax (603) 7956 8088 

Saturday, August 17, 2024

Raikan Tradisi Pertengahan Musim Luruh dengan Kuih Bulan

Hi Korang,

Perayaan pertengahan musim luruh kali ini, Hotel Armada PJ juga meraikan tradisi pemberian kuih bulan yang dihormati dengan pilihan yang pelbagai. Dihasilkan oleh sendiri oleh barisan chef di Hotel Armada, kuih bulan ini sesuai untuk perjumpaan semula yang ikhlas dan dipersembahkan sebagai set hadiah elegan yang mendapat inspirasi daripada warisan tradisi yang tak luput di zaman.


Kalau beli untuk satu set dalam kotak tu ada dua jenis Kuih Bulan yang boleh pilih perisa apa yang nak. Perisa yang begitu sinonim dengan Kuih Bulan seperti Kacang Merah, Kuning Telur Masin dan Teratai, Teratai dan Jade Custard (Pandan). 

Harga pula hanya RM88nett setiap kotak. Boleh dah booking mulai sekarang dan boleh datang ambil di hotel sehingga 17 September 2024.

Pure Lotus

Jade Custard (Pandan)

Lotus Single Yolk

Pure Red Bean

Tapi kalau datang makan kat Restoran Utara atau juga menginap di Hotel Armada PJ boleh singgah terus ruangan yang disediakan di lobi hotel. 


Simple jer ruangan tu tapi cantik dihias dengan suasana musim luruh dan juga boleh bergambar di sana. Hadiahkan kepada orang tua atau juga keluarga mahupun rakan yang kita sentiasa harga mesti mereka akan gembira.


Untuk tempahan dan pertanyaan hubungi:

Restoran Utara: (03) 7954 6888 samb. 4557

Friday, August 9, 2024

M&M’S® Membawakan Dunia Penuh Keriangan dan Perasaan Kekitaan kepada Rakyat Malaysia

Hi Korang,

M&M’S® meningkatkan tahap keseronokan kempennya "Fun for All" yang akan berlangsung sepanjang tahun ini. Melalui kempen ini, M&M’S® mengukuhkan komitmennya untuk memastikan setiap individu merasa diri mereka adalah sebahagian daripada sesuatu yang istimewa. 


Dengan legasi selama 80 tahun dalam mencipta detik-detik kebahagiaan melalui keseronokan, M&M’S® kekal komited untuk mengeratkan hubungan antara orang ramai dan memupuk kebersamaan.



Kempen “Fun for All” M&M’S® yang dilancarkan pada Januari tahun ini telah secara aktif menarik minat pengguna di tujuh pasaran di Asia menerusi siri aktiviti dalam dan luar talian yang dijalankan, menjadikan keseronokan yang ditawarkan dapat dinikmati oleh semua orang, memastikan ia inklusif untuk semua.

Di Malaysia, peminat M&M’S® kini boleh mengambil bahagian dalam aktiviti fizikal yang akan berlangsung dari 8 hingga 11 Ogos di Centre Court Aras Bawah, Main Concourse, One Utama (berdekatan Cotton On), di mana M&M’S® menjanjikan pengalaman imersif yang seiring dengan tujuannya dalam mewujudkan dunia penuh keriangan.

Direka khas untuk rakyat Malaysia berinteraksi dalam suasana interaktif, M&M’S® bersedia untuk membawakan keriangan melalui pelbagai aktiviti menyeronokkan yang akan menguji kekuatan serta kebolehan mengatasi pihak lawan mereka, di samping mencipta memori bersama rakan-rakan dan ahli keluarga! 


Antara permainan menarik yang menanti rakyat Malaysia termasuk “Candy Flip” untuk individu yang ingin beradu tenaga bersama rakan-rakan atau ahli keluarga dalam perlawanan 1 sama 1 atau 2 sama 2. Para pemenang berpeluang untuk menebus baucar bernilai sehingga RM8,000 dari jenama-jenama seperti JD Sports, Uniqlo, Watsons, Grab, Aeon dan banyak lagi[1].



Bukan itu sahaja - pengunjung yang melengkapkan kesemua tiga permainan mini di zon Free-to-Play oleh M&M’S® boleh menerima pencuci mulut istimewa dalam bentuk ais krim atau coklat dari M&M’S®, sementara stok masih ada[2]!


Kunjungi laman Facebook M&M’S® untuk maklumat terkini mengenai pengalaman fizikal eksklusif ini. Peminat juga boleh membeli-belah di Kedai Shopee dan Lazada rasmi Mars Wrigley Malaysia dan kongsi detik-detik keseronokan harian mereka!





[1] Sementara stok masih ada

[2] Tertakluk kepada terma dan syarat

Wednesday, August 7, 2024

Majlis Makan Malam Amal Meraikan Bintang 2024 Bagi Menghargai Veteran ATM

Hi Korang,

Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM (JHEV ATM) melalui Yayasan Veteran ATM sentiasa komited dalam menghulurkan bantuan kepada para wira dan wirawati negara. Ini adalah selaras dengan slogan yang didukung selama ini iaitu Memperkasa Veteran Tanggungjawab Bersama.

Untuk tahun ini JHEV ATM & Yayasan Veteran ATM kembali dengan acara tahunan mereka dengan menganjurkan Malam Amal Tabung Pahlawan 2024.

Majlis Makan Malam Amal Meraikan Bintang


Bertemakan Meraikan Bintang, Metamorfosis Hadapan, Malam Amal Tabung Pahlawan 2024 menjadi medan untuk membalas jasa pengorbanan dan bakti para veteran ATM yang pernah menjaga keamanan serta kemakmuran negara diraikan.

Majlis Makan Malam Amal Meraikan Bintang bakal diadakan pada 24 September 2024 di Dewan Perkasa Wisma Pervira ATM bermula pukul 8 sehingga 10.30 malam.

Objektif Majlis Makan Malam Amal Meraikan Bintang 2024 mash sama seperti penganjuran tahun-tahun sebelumnya iaitu menyalur serta menyampaikan sumbangan kepada yang layak serta diraikan dalam suasana hangat apabila penyanyi jemputan menghiburkan tetamu yang dihormati.

Pelancaran Kad Veteran Digital


Majlis Makan Malam Amal ini turut diadakan Pelancaran Kad Veteran Digital yang akan dirasmikan oleh YABhg Dato' Seri Dr. Wan Azizah binti Dr. Wan Ismail. Pengenalan kad digital ini adalah selaras dengan era transformasi digital dan kesedaran mengenai kepentingan pembudayaan pendigitalan dalam memacu ke arah organisasi berprestasi tinggi, JHEV ATM berhasrat untuk melaksanakan transformasi kad veteran ATM manual (kad plastik) kepada Kad Veteran Digital dengan pelbagai fungsi yang memberikan kebaikan dan faedah kepada keseluruhan warga veteran ATM.

Inisiatif ini mash dalam proses pembangunan dan dijangka akan diperkenalkan kepada para veteran ATM pada pelancaran Majlis Malam Amal Kempen Tabung Pahlawan (KTP) pada 24 September 2024. Kad veteran digital akan dipaparkan dalam aplikasi mudah ali Veteran Integrated Benefit System (VIBES) 2.0.


"JHEV ATM & Yayasan Veteran ATM sangat berbesar hati kerana sekall lagi dapat melaksanakan penganjuran tahunan kami laitu Majlis Makan Malam Amal Meraikan Bintang. Majlis ini bertujuan bukan hanya untuk menyampaikan sumbangan dan menghargai pengorbanan serta bakti para Veteran ATM tetapi akan menjadi medan merapatkan silaturahim semua wira dan wirawati yang pernah berjuang mempertahankan negara dan mencapai keamanan yang kita nikmati sekarang.

Semua sumbangan yang diperoleh akan diagihkan kepada veteran ATM yang memerlukan sekaligus membantu mereka berjuang meneruskan kelangsungan hidup' sedikit ucapan daripada Mejar Jeneral Dato' Zambery Jefry bin Haji Darus, Ketua Pengarah JHEV

Penampilan Liza Hanim dan Datuk Jamal Abdillah


Bersama sumbangan yang akan disalurkan, pihak JHEV ATM & Yayasan Veteran ATM merancang untuk menjadikan suasana makan malam dengan hiburan terbaik demi meraikan sekitar 700 tetamu yang diundang.

Dua bintang tersohor negara iaitu Datuk Jamal Abdillah dan Liza Hanim bakal menghiburkan dan menyantuni para veteran ATM dengan alunan merdu vokal mereka.

Jamal menyifatkan penglibatan melakukan persembahan pada majlis makan malam amal ini sebagai penghormatan buat para veteran ATM dan wira serta wirawati yang bergadai nyawa menjaga kedaulatan negara.


Liza Hanim pula terharu kerana bakal menghiburkan tetamu yang begitu istimewa bukan buat dirinya tetapi juga seluruh rakyat Malaysia.

"Tentu saja saya dengan senang hati bersetuju untuk melakukan persembahan Majlis Makan Malam Amal Meraikan Bintang 2024.Mereka adalah bintang yang tidak akan pernah terpadam sinarnya kerana jasa, bakti serta pengorbanan yang diberikan kepada negara juga tidak akan terpadam. Untuk itu saya sangat berbesar hati menghiburkan para veteran ATM yang akan menghadiri majlis makan malam ini nanti. Harapan saya juga agar pihak penganjur meneruskan inisiatif serta usaha murni ini demi menjaga dan prihatin terhadap kelangsungan hidup para pejuang negara ini" ujar Liza Hanim.

Aktif Mengumpul Dana

Sepanjang penubuhan, JHEV ATM & Yayasan Veteran ATM aktif mengumpul dana untuk tabung kecemasan bagi menyantuni para pejuang yang memerlukan yang mungkin tidak mendapat bantuan kerajaan dalam keadaan tertentu.


Antara initiatif Kutipan Tabung Pahlawan yang dilaksanakan adalah melalui surat-surat yang dihantar kepada syarikat dan rakan strategik, program-program Kempen Tabung Pahlawan, tabung yang diletakan di beberapa BHPetrol dan Jabatan/Kementerian dan juga sumbangan atas talian serta beberapa initiatif lain.

Jom Meriahkan Makan Malam Amal Meraikan Bintang 2024


Untuk Majlis Makan Malam Amal Meraikan Bintang 2024 yang bakal berlangsung pada 24 September 2024 ini, sebanyak tiga jenis kategori meja dijual.



Kategori meja yang dijual adalah 10 Perkasa bernilai RM50,000, 20 Perwira (RM20,000) dan 20 Pahlawan berharga RM10,000.

"Kami berharap agar lebih banyak dermawan yang menghulurkan sumbangan kepada Kempen Tabung Pahlawan ini supaya lebih besar jalur bantuan yang boleh diberikan kepada Veteran ATM yang memerlukan serta serba kekurangan. Veteran ATM adalah permata Malaysia yang telah memerah keringat demi mencapai kemerdekaan dan keselesaan yang kita nikmati sekarang. Sumbang sedikit tanda ingat, sumbang lebih tanda mampu"

Sebarang keterangan lanjut hubungi pihak sekreteriat Majlis Makan Malam Amal Meraikan Bintang 2024 di talian 019 6576 127 (Adawiyah), 012 7398586 (Nur Indra Dini) atau emel ke sekreteriatTabungPahlawan@gmail.com.


Monday, August 5, 2024

Buffet Dinner Dan Buffet Hi Tea Di Melting Pot Café, Concorde Kuala Lumpur

Hi Korang,

Lama betul tak ke Melting Pot Café nilah. Dulu rajin sangat but sejak pindah ke Cyberjaya jarang sangat masuk ke KL ni. So bile ada kesempatan haruslah kita menenjoykan diri dengan makan-makan bersama kengkawan lain.


Terbaru Melting Pot kini mengadakan tawaran 2 buffet makan-makan yang menyelerakan iaitu Buffet Dinner dan juga Buffet Hi Tea pada setiap hujung minggu pada harga berpatutan dan di sertakan juga persembahan band secara live yang akan mempesonakan korang.


Bufet High Tea (Setiap Sabtu & Ahad)


Selami pengalaman Buffet High Tea yang lazat dengan pelbagai hidangan untuk memenuhi selera setiap selera. Stesen BBQ Teppan menawarkan stik yang lazat dan ikan bakar, manakala masakan tempatan istimewa kami termasuk daging lembu dan sate ayam kegemaran sepanjang masa, nasi ayam Hainan, rendang daging, ayam tandoori, ikan tiga rasa, mee hoon goreng Hokkien dan banyak lagi.





Bagi mereka yang menikmati hidangan Jepun dan Barat, bufet termasuk ladu gyoza, takoyaki, dan burger hancur popular yang dibuat dengan daging lembu atau ayam buatan sendiri. Sebagai tambahan kepada hidangan anda, manjakan diri dengan pilihan snek tempatan seperti goreng pisang yang rangup, cucur sayur, cekodok dan pencuci mulut untuk melegakan haba seperti ABC ais kacang dan leng chee kang.

Berharga RM91.80 bersih seorang, (selepas diskaun 15% daripada harga biasa RM108.00 bersih). Selain itu, kanak-kanak berumur 6 hingga 11 tahun makan hanya RM54.00 bersih (selepas diskaun 50%). Sila ambil perhatian bahawa harga tidak terpakai semasa musim perayaan seperti Krismas dan Tahun Baru.

Bufet Makan Malam (Setiap Jumaat & Sabtu)


Alami pelbagai pilihan yang lazat, bermula dengan makanan laut yang menakjubkan pada paparan ais, menampilkan makanan laut yang berair – tiram yang dicucuk, udang harimau dan kerang yang dihidangkan sejuk untuk memikat selera anda. 



Saksikan dengan kagum ketika chef berbakat kami menghidupkan Teppan BBQ, menyajikan stik yang lazat, bahu kambing yang lembut dan ikan bakar yang berperisa di hadapan mata anda. 




Untuk rasa Jepun, manjakan diri dengan pilihan gulungan maki yang lazat dan sashimi segar.










Nikmati juga hidangan kegemaran tempatan yang lazat seperti Hainanese chicken rice, rendang tok, sambal udang, mee goreng, indian fish curry, chicken or lamb briyani, prawn massala dan lain lain lagi








Seterusnya, teruskan ke section lain untuk menikmati hidangan savouri istimewa seperti flavours of roasted lamb leg and crispy, golden salmon filo pastry. Terdapat juga hidangan barat seperti penne seafood aglio olio, pan-fried lamb shoulder, mini chicken chop with garlic brown jus.

Hidangan Thai asli juga boleh didapati di bufet istimewa ini. Korang boleh cuba white tom yam coconut chicken soup dan ada juga hidangan Thai yang lain seperti grilled beef steak salad, glass noodle salad with prawn, shrimp rice, massaman beef curry and green curry kai.









Jangan lupa berikan ruang untuk hidangan manis Perancis seperti chocolate éclair, mixed fruit pavlova, ivory raspberry verinne, and strawberry kiwi panna cotta. Untuk merasai keselesaan tempatan, classic Portuguese egg tart, pengat pisang, bubur kacang and assorted Nyonya kuih

Bufet makan malam pada harga RM142.80 bersih seorang (selepas diskaun 15% daripada harga biasa RM168.00 bersih). Kanak-kanak berumur 6 hingga 11 tahun menjamu selera dengan hanya RM84.00 bersih (selepas diskaun 50%). Sila ambil perhatian bahawa harga tidak terpakai semasa musim perayaan seperti Krismas dan Tahun Baru.

Selain daripada itu, terdapat persembahan secara langsung oleh Begema 5 Band. Biarkan alunan yang lancar dan irama yang rancak meningkatkan pengalaman menjamu selera korang sambil menikmati tawaran bufet baharu ini.

Merancang sambutan hari jadi?

Tempah tempat duduk korang untuk sehingga 20 tetamu dan nikmati kek hari jadi percuma bersama belon berwarna-warni untuk menyerlahkan hari istimewa anda.

Untuk tempahan, sila hubungi 03-2717 2233 dan 012-399 0734.



Jom kite ke :


Melting Pot Cafe
Concorde Hotel Kuala Lumpur
2, Jln Sultan Ismail, Kuala Lumpur